zdrowe_drugie_sniadanie

Zdrowe drugie śniadanie

Drugie śniadanie robimy dzieciom do szkoły, przygotowujemy je dla siebie do pracy, na uczelnię. Jakie produkty będą najlepsze i najzdrowsze?

Zazwyczaj drugie śniadanie to kanapka. Dobrze jest jak oprócz wędliny lub sera zawiera również mnóstwo warzyw :) Lepiej robić je z chleba razowego pełnego ziaren. Pomimo jego walorów odzywczych warto zwrócić uwagę na to, że jedzenie chleba razowego zmusza nas do intensywnego żucia, co pozytywnie wpływa na zęby i dziąsła – wytwarza się więcej śliny, która oczyszcza nam zęby, neutalizuje ph. Zamiast grubej warstwy mała można użyć np. pasty z awokado lub cieciorki. Zdecydowanie zdrowsze rozwiązanie, tym bardziej, że coraz ciężej jest kupić prawdziwe masło bez chemicznych dodatków. A co z warzywami? Idealnie do kanapek nadaje się sałata, w której znajdziemy mnówstwo witamin: A (wytwarzana z barwnika żółtego), D, E, C, kwas foliowy, magnez, wapń (zdrowe i mocne zęby, kości), żelazo, antyoksydanty. Ważne jest,  żeby wcześniej moczyć w wodzie sałaty przez 20-30 minut – pozbywamy sie w ten sposób azotanów, które niestety są wykorzystywane jako nawóz :/ Poza sałatą dodajcie pomidora, paprykę lub ogórka. Pamiętajcie, że jemy również oczami, więc warto przygotowywać sobie jedzenie, które zapokoi również nasze względy estetyczne :)

Ja często przygotowuję sałatki. Fajne, szybkie i smaczne drugie śniadanie. Jedną z moich ulubionych jest ta:

  • sałata, może być mieszanka sałat, ja często daję roszponkę, którą uwielbiam
  • ser biały lub serek Capri typu włoskiego, może być też mozzarella lub feta – co kto lubi
  • pomidorki koktajlowe
  • kukurydza
  • oliwki
  • prażone ziarna słonecznika, pestki dyni
  • oliwa z oliwek
  • sól i pieprz

Na drugie śniadanie świetnie nadają się też przetwory mleczne: jogurty, kefiry, maślanki. Są one pełne wapnia, który wzmacnia nasze zęby i kości.

Nie zapomnijcie o owocach!! Twarde jabłka, gruszki oczyszczją zęby z resztek pokarmowych :) Podobnie z warzyw sprawdzi się np. surowa marchewka.

Do picia najlepiej sprawdzą się np. zielona lub czerwona herbata oczywiście bez cukru, woda lub soki – najlepiej te jednodniowe :)

Jako przegryzkę polecam orzechy. Są one źródłem białka i zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które korzystnie wpływają na pracę naszego mózgu.

Warto dzieci uczyć jak przygotowywać smaczne i zdrowe posiłki. Jak to mówią? Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci ;)

A Ty co dziś będziesz jeść w pracy, na uczelni? Jakie drugie śniadanie zaniosło do szkoły Wasze dziecko?

 

fot.. 1. Źródło: http://zdrowylink.pl/gotowanie/twoja-dieta/zdrowe-drugie-sniadanie