Reklama usług medycznych

Czy klinice stomatologicznej potrzebna jest reklama i promocja?

Ostatnio u mnie na osiedlu pojawił się nowy bilboard reklamujący pewną klinikę stomatologiczną. Nasuwa mi się pytanie czy to wypada?

Dla lekarza najlepszą reklamą jest jego dobrze wykonana praca. Zadajmy sami sobie pytanie: jeśli sami szukamy specjalisty dla siebie bądź kogoś bliskiego co robimy najpierw? Pytamy się rodzinę, znajomych czy kogoś polecają, szukamy opinii w internecie na forach. Niestety w dzisiejszych czasach samo "polecenie" nie wystarczy, aby osiągnąć sukces. Trzeba na rynku zaistnieć i wyróżniać się od konkurencji – nowoczesnym sprzętem, lekarzami różnych specjalności, otwartością na potrzeby pacjenta. W tym, aby zaistnieć pomagają właśnie wszelkiego rodzaju reklamy. Począwszy od zwyklych ulotek, a skończywszy na przyulicznych bilboardach. Istotne jest, aby reklama była zgodna z przepisami prawa o reklamowaniu usług medycznych. Ma ona pelnić funkcję jedynie informacyjną. Niestety łatwo tę granicę przekroczyć.

Spójrzmy z drugiej strony, czy jakakolwiek reklama kojarzy nam się pozytywnie? Jesteśmy przytłaczani przez bzdurne reklamy, które chcą nas usilnie przekonać, że ten produkt jest najlepszy na świecie. A co się później okazuje….że magiczny proszek do prania nie dopiera brudnych skarpet, że krem przeciwzmarszczkowy nie wygładzi nam cery, aby była gładka jak pupka niemowlaka. Rozczarowanie…

Miejmy nadzieję, że nie stanie się to z reklamami klinik stomatologicznych, które zapewniają nas, że są specjalistami od uśmiechu.

Marketing w usługach medycznych to nowa dziedzina. Dobrze, że coraz więcej lekarzy ma świadomość, że przy pomocy kilku ciekawych rozwiązań mogą pozyskać nowych pacjentów. Trzeba tylko pamiętać, aby wszystko robić ze smakiem i z klasą.

A wy co o tym myślicie?